Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

kurk voor koppeling

m.hoovers
(mhoovers bij home punt nl)
datum: 2006-08-20 11:31:38nr: 14216

Ik zoek voor mijn NSU uit 1936 KURK om de kopeling te repareren.
Wie kan mij helpen, of waar kan ik dit nog kopen???????????

Groetjes Mathieu

tk
datum: 2006-08-20 13:11:00nr: 14224

Blokker!! Lees op deze pagina hoe er kurk werd gesneden uit een onderzetter voor pannen (revisie koppeling van een Hulsman http://members.home.nl/pietdam/hulsmann.htm/_sgt/mam1_1.htm

ace stoop motoren
(a.stoop-reparatie bij home punt nl)
datum: 2006-09-30 15:41:28nr: 14901

ik heb nog een partijtje kurken liggen in allerlei dikten, dus als je iets zoekt, mail me dan hoeveel de kurkplaatjes moeten zijn en welke dikte je wenst.

wiet
datum: 2006-10-05 04:18:41nr: 14970

Die tip van de onderzettertjes bij de Blokker is echt heel goed. Ik heb meteen heftig ingeslagen!

toine
(a.stoop-reparatie bij home punt nl)
datum: 2006-10-05 08:58:05nr: 14971

ik hoop dat die onderzettertjes stevig genoeg zijn en niet gaan afbrokkelen in je blokkie. Die kurk is namelijk te grof voor dit soort zaken. Maar proberen kan natuurlijk altijd, t's niet mijn blokkie.

mathieu
(mhoovers bij home punt nl)
datum: 2006-10-05 09:41:02nr: 14972

de tip van bij blokker, je moet er maar aan denken. Ben er naar toe gegaan en je hebt keuze uit twee modellen, nl de ronde en de vierkante. De ronde zijn inderdaad grof maar de vierkante zijn perfect, kei hard en precies de dikte die ik zocht. Inmiddels is de reparatie verricht en loopt mijn nsu weer perfect en dat voor € 1.20
nogmaals dank aan de tipgever.

Groetjes Mathieu

tk
datum: 2006-10-05 22:47:56nr: 14995

Beste Wiet, beste Mathieu,

ik had dit gelezen op de site over de Hulsman en goed in mijn oren geknoopt, omdat ik vroeger ook al eens een motor heb gehad waarvan géén nieuwe koppelingsplaten te vinden waren. puur en alleen omdat het kurk versleten was. wij zijn natuurlijk gewend gelijk alles te vernieuwen, terwijl voor heel veel oudere modellen je sommige delen makkelijk zelf kunt repareren. dat maakt de klassieker hobby leuk en houdt de boel betaalbaar. daarom ook belangrijk dit soort tips met elkaar te delen.

succes in ieder geval!
tk


Piet Dam
(pietdam bij home punt nl)
datum: 2006-10-30 13:07:14nr: 15339

Hallo
Mijn site http://members.home.nl/pietdam/hulsmann.htm/_sgt/f10000.htm
is verplaatst naar http://www.hulsmannmotor.nl

Piet Dam.

Cjm doggen
(Solexs50 bij gmail punt com)
datum: 2017-10-23 21:26:43nr: 50143

Wat voor lijm gebruik je dan want het moet wel goed vast zitten de kurk

Ceta Bever
datum: 2017-10-23 22:47:13nr: 50146

Hij heeft het in 2006 vastgeplakt, dus het zit al elf jaar vast...

ton
datum: 2017-11-04 21:48:42nr: 50188

Gewoon online bestellen bij Motzke in Duitsland.
heeft bij mij altijd gor4d gewerkt.
Kies model, kies onderdeel, gegevens invullen en binnen afzienbare tijd is het binnen. Specialist voor NSU.




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl