Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

carburateurs honda cb 400 n afstellen

m.b
(mmbouman bij hetnet punt nl)
datum: 2007-10-27 16:24:32nr: 21199

Hallo .
Moet een 2 cilinder motor in dit geval een honda cb400n ook op 1 cilinder kunnen lopen?
als dit niet kan hoe stel ik dan de carburateurs af..
vonk is wel aanwezig maar de linkercilinder wil niet lopen op 1 cil.
maar als ik de bougie dop weer op de linkercil doe dat word de linker uitlaat wel warm net zo warm als rechts.

opm: ik heb ook nog een honda cx die kan n.m wel op 1 cilinder lopen
stationeer.

als mijn bericht nietduidelijk is dan hoor ik het wel.

vince
(outvincent bij hotmail punt com)
datum: 2007-10-29 02:10:47nr: 21212

Als bijde bougies vonken zou ik eens de caburateur schoon maken of wil je liever op 1 cilinder rijden?
Tenminste bij mij 4 cillinder was dat genoeg om van 2en een halve mee draaiende cillinders naar 4 goed lopende cillinders te gaan een ook 1 bougie heb ik moeten vervangen.

m b
datum: 2007-10-30 20:33:55nr: 21249

Hallo nou beide bougie,s vonken ,carburateurs zijn schoon gemaakt,
maar als de motor draait dan loopt alles prima. beide uitlaten worden dan ook wel even warm.
maar hij blijft weigeren op de linker cilinder te lopen.op de rechter doet ie het wel.
een ding heb nog niet geprobeerd en dat is de compressie te meten van de 2 cilinders en dat ga ik nu eerst doen

Paul
(valentino30 bij home punt nl)
datum: 2007-11-18 20:42:25nr: 21474

In de originele uitlaat van de CB400 N zit een flinke balanspot (achter onder het blok). Dat maakt dat de uitlaatgassen van beide cilinders door beide dempers zullen gaan. In dat geval zullen de dempers altijd beiden even warm zijn, of hij nou op 1 of 2 cilinders loopt.
Dat geldt uiteraard niet voor de uitlaatbochten, die zullen alleen warm worden als de cilinder werkt.

400N
datum: 2007-11-19 09:48:34nr: 21481

Ooit heb ik een 400T gehad, zelfde blok als de 400N. Als ik de motor startte, bleef hij vaak zo'n 30 seconden op één clinder lopen. Daarna pakte de tweede cilinder ook op. Later las ik in een Engels tijdschrift dat de bobines te vaak kapot gaan. Misschien in jouw geval ook een defecte of half defecte bobine (zwakke vonk). Wissel ze eens om en kijk of het probleem mee verhuist.

Marcel
(mgrijsdijk bij gmail punt com)
datum: 2012-06-10 13:39:32nr: 40545

Had ook het probleem van soms even op een cilinder lopen na het starten.

Carburateurs schoon gemaakt nieuwe oringen er in en heb het probleem niet meer gehad.
Alleen soms tijdens het rijden is het aslof hij heel soms een vonk mist? lijkt het op?
Toch dan bobine? wie heeft dit ook?




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links | privacyverklaring

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl