Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

BMW K1100LT

Leen
(maarell bij hotmail punt com)
datum: 2007-11-12 21:51:12nr: 21406

Beste BMW fanaten,
Een K 1100 LT uit 1999 is natuurlijk nog geen klassieker.
Ik hoop er echter zo lang op te rijden dat zowel ik als de motor in die categorie valt.
Misschien is er iemand die m toch kan helpen met mijn probleem of door verwijzen naar een forum of hobbyclub waar ik wel terecht kan.

Mijn waarschuwingslichten doen het niet meer, alle richtingaanwijzers nog wel.
Weet niet of de automat stuk is (en hoe e dat kan meten).
Bij doorverbinden van de schakelaar gebeurt er ook niets.
De dealer in de buurt wil alleen verdienen aan verkopen, verkopen enz. Niet bereid om te adviseren dus.
Kennelijk snapt hij niet dat als je ooit een nieuwe motor gaat aanschafen, dat dit zeker niet bij hem is. Overigens kom ik daar nu helemaal niet meer.

Daarom nu uw hulp ingeroepen.
Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen.

mvg

Leen

Dolf
(Dolf bij 1classadditions punt nl)
datum: 2007-11-13 10:24:19nr: 21409

Dag Leen, Zoek je heil eens op het forum van de BMW specialist de Hobbyist.

Succes!

Dolf

Gerrit
datum: 2008-01-12 23:39:11nr: 22050

Beste Leen kijk eens op deze Site http://home.hetnet.nl/~meijerink.ln/index.htm
hier vindt je zeer veel info voor BMW k rijders
(ik ben er zelf ook een )

mvgr Gerrit.

Waldy
(waldykivits bij home punt nl)
datum: 2008-02-16 21:35:19nr: 22466

Hoi Leen,
De schakelaar van de waarschuwinslichten zorgt voor het verbinden van twee draden. De ene gaat naar pin 15 (geel/violet) van het knipperautomaat en de andere (bruin) naar massa.

Als je pin 15 (WB) de Geel/violet draad aan massa (metalen niet-gelakte deel van het frame) houdt, zou het moeten werken. Dus even een lange draad pakken die je aan pin 15 houdt en het andere uiteinde aan de min van de accu.
Ik hoop dat het nu ook voor een leek duidelijk is ;-)

Succes!


willy
datum: 2009-08-22 13:04:49nr: 29725

Hallo,

Ter info:
Soortgelijke klacht heb ik ook gehad op mijn K1100LT. Geen alarmlichten, wel richtingaanwijzers. Er bleek een draad aan de onderzijde van de schakelaar afgebroken te zijn. Draad weer vastgesoldeerd en probleem verholpen.

Maar.... als je de schakelaar al hebt doorverbonden aan de onderzijde had je dit denk ik moeten zien.

Groet,

Willy

JM60
(j-m-arndt bij hetnet punt nl)
datum: 2010-11-03 12:52:05nr: 34656

http://www.bmwk.nl/phpBB3_bmwk/




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links | privacyverklaring

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl