Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

BSA B33 cilinder

bas
datum: 2009-01-24 14:46:53nr: 27074

Hallo

Ik heb een cilinder van mijn bsa b33 uit 1956 ( de bigfin )
Nu zit er al een bus in die versleten is, nu hoor ik dat
weer een nieuwe bus niet zo goed is van wegen het weer opnieuw
boren van de cilinder, Heeft iemand hier ervaring met dit probleem
Of heeft er iemand een goede cilinder liggen die weg mag ?

groet bas

Pieter
datum: 2009-01-24 15:30:51nr: 27076

Je nu hoor ik.... Ik zou zeggen vraag het aan een motorerevisie bedrijf. Misschien kan de oude bus er zo uit. Een paar tiende mm extra eruit en weer een nieuwe bus erin. Kan er geen overmaatse zuiger in de versleten huidige bus?

Gr.

Pieter



bas
datum: 2009-01-24 16:38:59nr: 27077

Hallo Pieter

de bus is versleten , er zou een nieuwe in moeten maar het risico is groot zeggen ze bij het revisie bedrijf dat die bus er scheef in zit
en dan moeten ze hem weer op nieuw uitdraaien

Dus eigenlijk zoek ik dan een andere cilinder dan heb ik dat risico ook niet

groet Bas


Reinder
(rbi bij wxs punt nl)
datum: 2009-01-28 18:40:42nr: 27121

Bas,

Je hebt nog een andere, overings niet goedkope, maar wel erg goede oplossing. Je brengt de cilinder met een nieuwe zuiger van de huidige overmaat pf 1 kleinder naar Power Seal in Nuenen. Zij brengen een harde coating aan en dan kun je er weer jaren tegen!

Reinder

louis
(tim_tubbax bij hotmail punt com)
datum: 2009-11-27 13:44:44nr: 30917

ik heb nog nieuwe zuigers + 0,80 voor een lange drijfstang ( normaal is +0,60 de grootste overmaat). heb nog cylinder(s) ook.




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links | privacyverklaring

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl