Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

WLA oliefilter

Adrie
(smitsenco bij home punt nl)
datum: 2010-01-31 16:54:52nr: 31455

Ergens gelezen dat het mogelijk is om op een WL(A)/Liberator een oliefilter te plaatsen tussen retourpomp en olietank. Iemand meer informatie??

sander
(sander bij schukken punt net)
datum: 2010-01-31 18:01:24nr: 31456

Hoi,

Peter Classic bike heeft zo'n soort filter voor 30E. Bestelnr 06-3139a kijk maar ff op zijn website.
Zullen vast nog wel meer aanbieders zijn.

paul
(paul.jp.janssen bij hetnet punt nl)
datum: 2010-02-01 09:55:06nr: 31458

ik heb zo'n nieuw filter (van PCB) liggen. Is universeel en er passen moderne "filterblikjes" op. Is klein dus makkelijk ergens in of achter weg te wereken. Mag weg voor 15 euro. Als je ge´nteresseerd ben, stuur maar een mailtje.

Adrie
(smitsenco bij home punt nl)
datum: 2010-02-03 21:21:52nr: 31480

Heeft er iemand ervaring met een dergelijk oliefilter geplaatst in de retour leiding bij een WLA?? Is de opbrengst van de retourpomp voldoende om de extra "weerstand' te overwinnen.

Pieter
(poaskje bij gmail punt com)
datum: 2010-02-05 00:17:14nr: 31493

Hoi, ik heb eigenlijk dezelfde vraag als Adrie. Ze hebben me altijd verteld dat dit niet kan omdat de olie dan niet "snel" terug gaat, maar het zou een mooie en veilige oplossing zijn.
Wie heeft hiermee ervaring?


sander
datum: 2010-02-05 09:13:32nr: 31494

http://www.prostreetholland.com/10a/Artikelen%20ProStreet/Sprotief%20doen%20met%20een%20750cc%20Zijklepper.html

Duidelijk en goed verhaal over zijklep hd's oliefilter word ook nog genoemd.

oliefilter
datum: 2010-02-05 09:53:52nr: 31495

Adrie vraagt: Heeft er iemand ervaring met een dergelijk oliefilter geplaatst in de retour leiding bij een WLA?

Als het bij een Engelse motorfiets de meest toegepaste methode is, waarom zou het bij een Harley dan niet kunnen?
Ik heb nooit aan een Harley gewerkt, en misschien zijn er technische argumenten, maar de uitspraak: "de olie gaat niet snel genoeg terug", is geen echt argument. Als dat zo is, dan graag onderbouwd met technische informatie. Pompcapaciteit wellicht? Ik kan me dat echter niet voorstellen. In alle dry sump motoren is de capaciteit van de retourpomp 50 tot 80% groter dan van de perspomp.
In de filterpatronen zit een bypass-functie ingebouwd (een soort plaatklepje) dat de olie om het filtermateriaal heenstuurt, wanneer het filter verstopt raakt.
Dus naar mijn idee: Gewoon doen.

fred1
(petje35 bij hotmail punt com)
datum: 2010-02-05 12:15:26nr: 31497

Ik heb gehoord dat deze filters een groote weer stand hebben
Nu heb ik deze info ook bij ABSAF in appingendam te horen gekregen
Ik heb nu een filter in (onder ) mijn BSA b33 zitten van een truimph trident ,gekocht bij ABSAF ik rij er al even mee rond en de terugvoer in de tank is het zelfde als zonder filter, en het is een mooi klein smalfilter in de vorm van een buisje , Het is niet goedkoop ,maar ja
als het voor de motor is........
misschien een idee voor de harley ? De filters zijn dus ontworpen voor dikke olie en de oliepomp uit het jaar....0?

ted
(tedhd bij live punt nl)
datum: 2010-02-05 20:52:39nr: 31502

hallo

ik rij al jaren met een olie filter op de retour leiding van mijn wla
helemaal geen probleem er mee
ik heb hem zelf gemaakt , ik ben bij de auto handel gaan zoeken naar het kleinste schroef filter wat ze hadden en op plaat geplaatst achter mijn primere kast werkt super

ted




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links | privacyverklaring

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl