Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

BSA M33 overvloedige smering primaire ketting

Pieterjan
datum: 2010-05-31 22:36:36nr: 32643

Beste,

Mijn BSA M33 is volledig gerestaureerd en draait vrij goed, maar na enkele uren rijden moet ik al olie bijgieten. De reden hiervoor ligt bij de smering van de primaire ketting. Na het rijden druipt de olie er letterlijk uit. Kan ik dit verhelpen of verminderen?

mvg,
Pieterjan

emiel
(techniekdocent bij hotmail punt com)
datum: 2010-06-01 10:48:24nr: 32645

Hallo , waarschijnlijk is je oliepomp stuk. Met name de terug voerpomp werkt niet goed waardoor je carter steeds meer vol loopt waardoor het uiteindelijk via de krukas naar de primaire kettingkast wordtgeperst.
Het kan ook zijn dat er ergens in de terugvoerleiding een verstopping of iets dergelijks zit waardoor de olie niet voldoende wordt terug gepompt.
Juist in het laatste gedeelte wat in de olietank zit(in het buisje ) kan een verstopping zijn.


rob
(robrob bij xs4all punt nl)
datum: 2010-06-01 21:26:22nr: 32661

komt de ontluchting van het carter uit in bij je primaire ketting.
als die niet meer goed sluit kan er teveel olie uitgaan naar je ketting (heb ik ook eens gehad)
rob




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links | privacyverklaring

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl