Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

motor loop nu onregelmatig

Ron Hofman
(hof2009 bij live punt nl)
datum: 2010-07-19 12:33:32nr: 33211

Hallo,
Ik heb een suzuki GS 850 uit 1985. Het is een heerlijke motor en nu dus een old timer geworden. Het contactslot is wat ruim geworden, mat als gevolg mijn probleem. Ik reed op de snelweg rond de 100 km toen ik zag dat mijn sleutel een stukje uit het contactslot was ophoog gekomen. Ik duwde de sleutel terug, maar reed net door een kuiltje waardoor ik tegen mijn sleutel aan stootte, daardoor de sleutel een half slagje maakte en daardoor het contact even uitviel. Ik zette het direct weer terug. Ik hoorde vervolgens een harde klap in mijn uitlaat. Daarna liep hij veel minder goed. Er is waarschijnlijk iets met een van de cilinders aan de hand. Wie kan me informeren over wat ik nu het beste kan doen, zonder dat ik hem naar de dealer breng?


marcel
datum: 2010-07-19 13:43:40nr: 33212

inlaatrubbers nog op zijn plek? valse lucht dus
voel (of meet met een infraroodmeter) of alle uitlaatpijpen even warm worden, wel oppassen hoor.

BRO
datum: 2010-07-19 21:02:57nr: 33226

Het is heel normaal dat als je onder het rijden je contact aan en uit zet er een knal uit de uitlaat komt.
Je moet ook eens het spanning verlies over je contact slot meten en er een beetje aan rommelen, omdat uit je verhaal blijkt dat je een gammel contact slot heb.
Meestal zijn contact sloten niet zoo heel erg duur, en van een contact sleutel die bij 100km/h spontaan uitschakeld/uitspringt word je niet blij.

Pieter
datum: 2010-07-21 14:16:38nr: 33261

Het klopt dat nadat je het contact eraf doet en dan weer aan dat er een knal komt, hoogtstwaarschijnlijk door een beetje benzine wat in je uitlaat komt en/of nog in de verbrandingsruimte. Maar ik kan me wel voorstellen dat bij zo'n knal er iets kapot gaat in ofwel je uitlaat en eventueel in je carb gedeelte. Ook kan er een "koolje" tussen de punten van een van je boegies zijn gekomen. Hadden we vroeger met de brommer wel eens.





Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links | privacyverklaring

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl