Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

1 van de 4 kapot

Oscar van Setten
(setten1 bij planet punt nl)
datum: 2010-09-26 14:49:57nr: 34196

Geachte lezer(es),

Heb ik weer, ben met mijn ajs aan het sleutelen en wil de cilinderkop nog even natrekken. Breekt er 1 van de 4 bouten af. Kan ik hier ook een ijzeren trekband om doen, of moet ik de hele boel uit elkaar halen? Dat is een mooi bewerkelijk klusje bij de AJS 350 uit 1955. Weet iemand een leuke oplossing? De ajs lekt nu iets bij de cilinderkop. Vast bedankt voor de informatie.

Oscar

koos
(jjg.woudberg bij home punt nl)
datum: 2010-09-26 15:08:53nr: 34198

Dat van die ijzeren trekband meen je toch niet serieus? Tegenwoordig gebruiken we DUCKTAPE............
Ik ben bang dat er toch een andere bout in moet, het lekken zal alleen maar erger worden door het kromtrekken van de kop en dan ben je nog verder van huis.
Misschien weet iemand uit de AJS scene een makkelijke oplossing maar ben bang dat het toch uit elkaar moet.


marcel
(marcelmatchless bij home punt nl)
datum: 2010-09-26 17:00:46nr: 34202


Oscar, wat is er dan zo bewerkelijk?

Tank eraf, kleppendeksel eraf kop eraf, bij elkaar 45 minuten!

Als je een oude motor wilt rijden hoort dit er gewoon bij, ik heb gisteren van een AJS van 1936 de timing side bus vervangen, dan praat je over bewerkelijk, maar alles bij elkaar is dit ook niet meer werk dan één dag. Sukses ermee, marcel.

Oscar
(setten1 bij planet punt nl)
datum: 2010-09-26 18:06:56nr: 34203

Oke, ik dacht dat het hele blok minstens uit elkaar moest. Maar als het zo eenvoudig is, als jullie vertellen, dan valt het allemaal nog wel mee. Geen probleem, bedankt voor de info. Morgen of overmorgen(of zaterdag) ga ik aan de slag.
Oscar

koos
(jjg.woudberg bij home punt nl)
datum: 2010-09-26 18:13:22nr: 34204

Zou het geen goed idee zijn om de andere drie ook maar te vervangen? Stel dat ze ook vlak voor het knappen staan.
Je hebt dan in elk geval vier frisse bouten [en moeren natuurlijk]die je veilig en gelijkmatig kunt aantrekken.
Mischien kan marcelmatchles hier ook zijn mening over geven, heeft vast vaker met dit euvel te kampen gehad.

Pieter
datum: 2010-09-26 18:58:51nr: 34205

Zoek voor je er weer mee begint ook even de juiste aanhaalmomenten erbij. Zo'n bout knapt niet zomaar lijkt me.




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links | privacyverklaring

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl