Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

ontploffingen in uitlaat en carbu bij 1 cilinder yamaha xv 535

dewaele j-l
datum: 2012-04-05 11:09:19nr: 40037

kan iemand mij helpen bij deze storing aub.Heb reeds de diafragmas vervangen,carbu volledig gereinigd,ontstekings bobbijn ,pulsgever uitgemeten.de onstekings eenheid kan ik niet testen omdat je hiervoor speciaal apparatuur nodig hebt.
Iemand enig idee wat er scheeld?
bedankt op voorhand!


hovenkamp
(e.hovenkamp bij ziggo punt nl)
datum: 2012-04-05 23:08:45nr: 40040

IK HEB OOK EEN XV535 DEED HEZELFDE DAAR WAS EEN MEMBRAAM GASSCHUIF LEK ZAT EEN PAAR HELE KLEINE GAATJES IN

dewaele j-l
datum: 2012-04-06 08:24:02nr: 40041

De membranen zijn beide vernieuwd, compresie ok,kleppen geregeld,nieuwe ontstekingskaarsen,luchtfilter vervangen enz
bedankt voor deze info
mvg
j-l

willem
(willem.kort bij orange punt nl)
datum: 2012-04-15 18:19:25nr: 40094

mogelijke oorzaak: valse lucht via de aanzuigbuis van de carburateur;
test: laat de motor lopen en spuit remmenreiniger op de buis; loopt het toerental op: dan is de aanzuigbuis lek.

Rob
datum: 2012-05-18 16:42:07nr: 40336

Iets soort gelijk heb ik ook met mijn virago xv535. Carburateurs schoongemaakt, membranen vervangen en zelfs de cdi-unit opgestuurd naar Carmo. Het volgende worden nieuwe bobines via e-bay.
De oude lijken prima maar ja je moet wat. Als laatste de pick-ups in de dynamo en dan weet ik het ook niet meer.

jean-luc dewaele
datum: 2012-05-22 15:31:50nr: 40360

probleem opgelost,de stationaire sproeiers waren bijna dicht, moeten uitkuisen met fijne staaldraadje.Deze zat met gehardvuil aan geslagen en bij deze nog een add.toegevoegd voor de carbus endergelijke te zuiveren.motor draaid perfekt.Iedereen van harte dank voor hun informatie.
groeten Jean-Luc

Alfred
datum: 2012-06-07 20:59:39nr: 40511

Ik heb ookdie problemen en heb de vlotterkamers opengemaakt en ingeschoten met remreiniger,
In de vlotterkamer zie je twee koperen schroeven zitten.
Mijn vraag is zijn dat de sproeiers en kan ik die eruit schroeven en dan reinigen.

Graag een reactie



dewaele jl
datum: 2012-06-08 08:54:32nr: 40512

in de vlotter kamer heb je 2 kleine schroefjes in metaal en 1 koperen schroef deze van de hoofd sproeier.draai deze los zo kun je het sproeie r huis uit de vlotter kamer halen, onderaan zijn 2 rubberen dopjes verwijder deze , dan zie je in elke opening een koperen schroef de linkse in de stationaire sproeier en de middenste is hoofdsproeier, draai deze er uit en maak de gaatjes zuiver.
grtjs
totlater

Alfred
datum: 2012-06-08 16:20:13nr: 40516

Bedankt voor de reactie.
In de vlotterkamer heb ik de twee koperen schroeven verwijderd.
De onderste (kleinste van de twee) is voorzien van een gaatje en dat heb ik doorgeblazen.
De bovenste koperenschroef (is dat de hoofdsproeier ?) heb ik verwijderd (zit geen gaatje in)In het schroefgat zit een koperen busje met pennetje en dat heb ik ingespoten met remreiniger en een paar maal ingedrukt.

De twee schroeven van metaal van het vlotterhuis heb losgedraaid en verwijderd.
Ik zie onderaan de twee rubbers zitten
Het vlotterhuis krijg ik echter niet los. Ik heb er met een kunststof hamer op getikt maar er gebeurde niets. Ik durfde niet harder te tikken omdat ik dan bang ben dat ik iets kapot maak.
Ik zie achter het vlotterhuis een soort pakking zitten. Is die misschien gelijmd en moet je die pakking vervangen ? ( zijn die dan nog te krijgen)
Moet ik toch wat harder tikken en misschien met een schroevendraaier een beetje wrikken om het los te krijgen ?
Ik zie je reactie heel graag tegemoet.
Alvast bedankt
Alfred



Alfred
datum: 2012-06-08 16:54:21nr: 40517

Hoi
Ik krijg om 16.40 uur een mail binnen dat er is gereageerd op mijn bericht van 16.20 uur. Ik zie echter niets op het web staan. Is er mogelijk iets fout gegaan ?
Alfred


dewaele jl
(dewaele.feremans bij skynet punt be)
datum: 2012-06-09 21:11:48nr: 40534

het sproeier huis met twee rubbertjes onderaan kun je inderdaad los wringen , de dichting is nog verkrijgbaar bij yamaha dealer.Achter de rubbertjes zitten sproeiers deze kun je uit schroeven met een gepaste schroevendraaier ,om beschadeging te voorkomen,deze sproeiers grondig reinigen.Achter de koperen schroef is inderdaad de hoofdsproeier ,deze kun je er uit halen via de kant van het membraan, verweider deze en kontroleer op gaatjes of scheurtjes zo niet deze vervangen, je kan nu de hoofd sproeier uit halen en reinigen.
grtjs
j-l

Mike
(norton888 bij live punt nl)
datum: 2012-06-10 10:36:00nr: 40538

En in uw eerste bericht staat dat u de carbs volledig hebt gereinigd...?

dewaele jl
datum: 2012-06-11 10:19:11nr: 40561

mike,
je moet alle berichten lezen
grt
j-l

Alfred
datum: 2012-06-11 22:46:35nr: 40583

Het is gelukt de vlotterhuizen van de beide carbarateurs te wijderen
Alles schoongemaakt en de motor weer aan de praat gekregen.
Goed op temperatuur laten komen. Vervolgens blijft de motor ploffen na het gas opengedraaid te hebben.
Ik heb vervolgens bij het stationair draaien remreiniger op de inlaatspruitstukken van de carbarateurs gespoten Op dat moment ging de motor hoger stationair lopen. Dit duidt erop de de inlaatrubbers lek zijn. Ik de carbarateurs inmiddels gedemonteerd + de inlaatsrubbers van de cylinders verwijderd. (ging allemaal erg lastig)
Ik zie aan de buitenzijden haarscheurtjes maar aan de binnenzijde zie ik niets bijzonders.Kan iemand mij tips geven waar ik de inlaatrubbers voordelig kan kopen.Nieuw of gebruikt ( bij gebruikt is er wel risico of deze goed zijn omdat het gedemonteerd moeilijk te controleren is of ze dicht zijn) alvast bedankt Alfred

dewaele jl
datum: 2012-06-12 09:11:23nr: 40584

beste,
Het veiligste is bij een dealer van Yamaha .

grtjs.
Dewaele jl

Alfred
(Alfred.van.halsema bij planet punt nl)
datum: 2012-06-12 10:18:52nr: 40585

Ik heb nog een vraag over het monteren van de carbarateurs
moet je eerst de inlaatrubbers op de cylinders monteren en dan de carbarateurs of kunnen de inlaatrubbers al aan de carbarateurs bevestigd worden en dan het geheel plaatsen ?
Ik vraag dat omdat de demontage al lastig ging.
Is het een optie om de metalen ringen die boven de carbarateurs zitten (de rubbers van de luchtinlaat?) later te monteren zodat je deze rubbers iets meer naar boven kan duwen
mvg Alfed

dewaele jl
datum: 2012-06-12 16:41:41nr: 40587

Alfred,
verwijder eerst benzinetank en leg deze over op de zijde waar de batterij is(leg eerst een doek of vod),verwijder de luchtfilter zo kan je de twee rubbers naar boven trekken.
Bij deze zal het eenvoudiger zijn om de inlaat rubbers op de cilinders te monteren en de carbus ook, daarna duuw je de rubbers in het luchtfilterhuis naar beneden terug op de carbus en zet de spanringen vast.Het is een beetje wringwerk maar is gemakkelijker, veel geluk.
grtjs,
j-l


Alfred
(Alfred.van.Halsema bij planet punt nl)
datum: 2012-06-12 18:15:23nr: 40588

Bedankt voor de tip.Deze yamaha heeft een dummy tank waaronder het luchtfilter zit.Ik heb de tank en het luchtfilter inmiddels verwijderd.Via het gat van het luchtfilter moet ik ook bij de rubbers kunnen en deze iets naar binnen halen.Ik ben met de inlaatrubbers naar de motorzaak geweest.Ze deelde me mede dat de inlaatrubbers aan de binnenzijde er goed uit zien en dat de haarscheurtjes die aan de buitenkant zitten geen storing kunnen veroorzaken.De O-ringen die aan de onderkant zitten van de inlaatrubbers zijn slecht en deze heb ik nieuw besteld. Er zit ook veel aanslag op de cylindergaten waar de inlaatrubbers op gemonteerd moeten worden.Deze moet ik goed gladmaken.
Deze combinatie veroorzaakt mogelijk dat de cab. valse lucht trekt. Ik meld dit zodat iemand anders hier mogelijk ook zijn voordeel mee kan doen.De rubbers zijn nogal prijzig. Zodra ik de nieuwe O-ringen heb kan ik weer aan de slag en hoop ik het probleem te hebben opgelost.
grtn
Alfred

dewaele jl
datum: 2012-06-12 19:01:32nr: 40589

Alfred,
9/10 zou het probleem opgelost moeten zijn, het was en is een fijne hulp zoals je zegt hoop dat anderen er baat bij hebben.
grtjs.
j-l

Alfred
(Alfred.van.halsema bij planet punt nl)
datum: 2012-07-05 20:04:04nr: 40738

Het heeft even geduurd maar ik heb inmiddels de O ringen voor de inlaatspruitstukken van de carburateurs.
Ik heb de carburateurs tesamen met de inlaatspruitstukken gemonteerd maar ik krijg de rubbers aan de bovenkant van de carurateurs er niet op.
Het het is een yamaha met een dummy tank. Deze heb ik uiteraard gedeomteerd tesamen met het luchtfilter.
Met mijn hand in het frame gegaan om de rubbers naar beneden te drukken. De achterste krijg ik niet voor elkaar.
Heeft iemand een tips voorde montage zodat het wel moet lukken ?
Maar het

dewaele jl
datum: 2012-07-07 08:48:56nr: 40751

beste,
probeer met een grote schroevendraaier naar beneden te drukken, het moeilijk mar het lukt wel.

grtjs
jl

Alfred
(alfred.van.halsema bij planet punt nl)
datum: 2012-07-08 12:57:42nr: 40757

bedankt voor de reactie. Het is uiteindelijk gelukt met de hulp van mijn buurman. Het is echt een klusje voor 4 handen alleen is het niet te doen.

Een van de voorvorkkeerringen lekt. Ik wil beiden gaan vervangen.
Ik heb geen werkplaatshandboek. Kan iemand mij helpen een aan tekening en (de)montagehandleiding/instructie
Betreft een yamaha virago xv 535 van 1989.
alvast bedankt

Mike
(norton888 bij live punt nl)
datum: 2012-07-08 13:43:54nr: 40758

Geen werkplaatshandboek?? Beetje moeite doen om die te krijgen misschien?? type rechtsboven eens"xv535" in en dan kom je een link tegen waar je het werkplaatshandboek kunt downloaden...juist, voor niks...
Met een beetje geluk vind je ook nog iemand die het wil voorlezen


Alfred
(Alfred.van.Halsema bij planet punt nl)
datum: 2012-07-08 14:18:04nr: 40759

Mike bedankt voor je reactie. Ik heb wel al iemand gevonden die het wil voorlezen. Het is me echter niet gelukt een werkende link te vinden waarmee je het werkplaatshandboek kan downloaden. Ik wil vragen om mij hierbij te helpen. Alvast bedankt !!

Mike
(norton888 bij live punt nl)
datum: 2012-07-08 15:54:48nr: 40760

BAM!
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-ZJR3DCS4PNNA.pdf

suxes ermee!



Alfred
datum: 2012-07-08 16:41:57nr: 40761

Mike
Het is gelukt
Super bedankt!!
Alfred

Alfred
(Alfred.vanhalsema bij planet punt nl)
datum: 2012-07-20 19:14:41nr: 40833

Nog steeds aan het sleutelen aan de Yamaha 535 xv bouwjaar 1989 zie ook eerdere berichten.
Carburateurs zitten er weer op. Motor loopt echter op 1 cylinder (achterste cylinder)
bougies vervangen. Wel vonk op beide bougies. De bougie van de cilinder die het niet doet wordt wel nat van de benzine en de bobine van de niet werkende cilinder wordt warm.
Ik wilde de bobines verwisselen om de testen of de bobine de oorzaak is. De bougiekabels wil ik vervangen. Nu blijken deze verlijmd te zijn aan de bobines met twee componenten lijm.
Vragen: kan ik de bougiekabels van de bobines lostrekken ?
Zo ja kan ik dan vervolgens nieuwe bougiekabels erop zetten door deze erop te draaien (zit er een pennetje met schroefdraad in de bobines?)?
of moet het weer gelijmd worden
Als iemand denkt dat er een andere oorzaak is van het lopen op 1 cylinder verneem ik dat ook graag.

Ik zie de reactie(s) graag tegemoet. Alvast bedankt ! Alfred







Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links | privacyverklaring

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl