Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

Triumph Unit nokvolgerblokken

Richard
datum: 2012-06-25 18:09:53nr: 40649

Ik ben bezig met de restauratie van een 1970 Triumph TR6. Toen ik de motor kocht was hij voorzien van een latere 'push in' cilinderkop (met gietnummer: 71-2862). Deze kop heb ik verkocht en daarvoor in de plaats heb ik een cilinderkop uit begin '69 gekocht. Nu ben ik het blok weer in elkaar aan het zetten, maar met de stoterstanghulzen die bij het blok zaten zweeft deze kop zo'n 7 mm boven het blok (nog zonder rubber). Het probleem zit hem denk ik in de nokvolgerblokken. Welke blokken heb ik nodig wil alles wel gaan passen?

Gijs
(gijs.van.beek bij caiway punt nl)
datum: 2012-06-26 12:24:10nr: 40656

Wat denk je van andere huizen?

Richard
datum: 2012-06-26 12:40:57nr: 40657

Die heb ik uiteraard als eerste vervangen door hulzen die gebruikt werden tot en met 1968 (aangezien mijn kop van begin 69 is). Bij deze heb ik hetzelfde probleem.

Gijs
(gijs.van.beek bij caiway punt nl)
datum: 2012-06-26 14:25:10nr: 40660

Ik zou als ik jou was er niet automatisch vanuit gaan, dat je de goede huizen hebt, want er zijn tot'70 drie verschillende types geweest. N.l.:
t/m '65; dan van'66 t/m '68 en '69 t/m'70. Omdat in de loop der jaren bij motoren van die leeftijd heel vaak onderdelen van verschillende bouwjaren gemonteerd zijn, is het soms even zoeken, voordat alles goed op/in elkaar past.

Richard
datum: 2012-06-26 20:19:16nr: 40662

Klopt. Maar Triumph heeft door de jaren heen ook verschillende types nokvolgerblokken gebruikt. Aangezien ik met beide types hulzen hetzelfde probleem heb, zoek ik de oorzaak in deze blokken.

Gijs
(gijs.van.beek bij caiway punt nl)
datum: 2012-06-27 12:32:55nr: 40670

Bij mijn weten waren de nokvolgerblokken t/m 70 allemaal gelijk, van latere types weet ik het niet. Je kan wl, als je zoektocht naar de juiste blokken te problematisch wordt, de blokken afdraaien tot de gewenste hoogte.Misschien is dat eenvoudiger. Je moet het immers niet moeilijker maken als het is. Succes.




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links | privacyverklaring

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl