Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

TZR KINDER ZIEKTES

Mark
datum: 2012-07-20 00:40:05nr: 40829

Hallo allemaal,

ik heb een tzr, al 1,5 jaar, en heb me er erg in verdiept.

Wat ze zeggen over de uitlaat is waar, je condensator heeft een te lage verbranding doordat het toerental word tegen gehouden, dit komt door je CDI begrenzing en je uitlaat, want die is niet origineel, maar een CE ''goed gekeurde'' van nederland.

De versnellings bak is allemaal larikoek, ik heb er nooit problemen mee, je moet hem er alleen echt goed INTIKKEN, je hoort tik, geef hem gewoon een goede zet, als hij er dan nog uitschiet blokolie eruit halen en koppelingsplaten nakijken.

Valt je tzr uit? Niet mee door rijden!! eerst kijken welke verhouding je brommer krijgt, is je ontsteking goed ''getimed'' is de kleur van je bougie koffie bruin, etc. geeft het een krassend geluid? telaat.. je zuiger is nu beschadigt, stoppen met rijden hopen dat je er nog een andere zuiger in kan zetten endat je cilinder red..

Dan nog iets, met een standaard uitlaat haal je NOOIT maar dan ook echt NOOIT de 100km/u+ vergeet het, en niet eens meer aan denken, leuk dat het op je tellertje staat maar haal er maar 10-15km/u af..

over die boetes.. ik rij nu al 4 maanden met 80cc, me brommer rijd hierdoor 115, heb een power filter dus hij maakt aardig kabaal, als je gewoon normaal rijd, houd de politie je echt niet zomaar aan, als je als een gek rijd.. ja dan ben je de sjaak,

max is en blijft 0,6.. harder dan 65km/u en je overschrijd het ZOWIEZO.. als je geen risico wil lopen dat je gepakt word, GEEN brommer kopen. standaard rijden ze gewoon flut, dan moet je een scooter halen, die lopen hierintegen wel goed op een begrensde uitlaat,

zijn er nog vragen hoor ik het wel via een reactie.
hoop jullie voldoende en in begrijpende taal geinformeerd te hebben,

mark

fred1
datum: 2012-07-20 07:03:12nr: 40830

Bedankt Mark voor de moeite

Het is een duidelijk verhaal,maar weinige zullen er wat aan hebben gezien hier ongeveer 0,1% brommer rijders zitten , De rest zijn motorrijders of aanverwant

Denk dat je beter een brommerforum kunt zoeken

grt

marcel
datum: 2012-07-24 12:28:25nr: 40881

80cc op een gewone brommer? Lijkt mij heel onverstandig en gewoon levensgevaarlijk. Het is en blijft een 50cc motortje. Zowel het frame als het remsysteem is daar op berekend.
Nederland heeft bewust gekozen voor geknepen versie om gewoon de 16 jarige jeugd en ouder de mogelijkheid te geven om toch vlot en economisch zichzelf te kunnen transporteren. Dan zijn dat idd geknepen motorfietsjes. Dat was mijn FS1 toen ook.
Het lijkt wel of je een watje bent als je de brommer niet fors opvoert?
Zo kon ik toen gewoon naar school elke dag dik 25km ver weg. Met mijn 18e een rijbewijs gehaald, kon ik lekker verder weg Ún op vakantie etc etc. Voor weinig kun je tegenwoordig een gebruikte motor kopen hoor.
Haal je motorrijbewijs en ga via de veilige weg op pad.
succes.




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links | privacyverklaring

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl