Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

Russische versnellingsbak

Dolf Peeters
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2012-07-20 09:30:30nr: 40831

Hallo, Aan de koppelingshevelkant van Russische versnellingsbakken zit een kraagbus waar het achterste taatslagertje op loopt en waar in de voorkant de koppelingsdrukstift steekt.

Met een korte koppelingsdrukstift in de as is die kraagbus te kort, de koppeling werkt niet omdat de kraag gewoon op het bakhuis aan ligt. Met een lange koppelingsstift steekt hij uit de bak.

Heel veel ondrdelen voor Russische dingesten zijn nidentiek of uitwisselbaar.

Maar kan het wezen dat die kraagbussen waar ik het over had er in verschillende lengtes (Ural/Dnepr/M72/K750?) zijn? En zo ja: De mijne is ca 33,5 mm. Wie heeft er een langere voor me liggen?

Dan wordt de tweede testrit van mijn DAFDnepr hopelijk langer dan 20 meter



nanko
(ndevries bij kvi punt nl)
datum: 2012-07-22 14:26:09nr: 40864

Het loopt geen storm met aanbiedingen.
Geen draaibank ter beschikking zodat je zelf iets kunt fabrieken ?


dolf peeters
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2012-07-22 15:44:15nr: 40865

... blijkbaar zijn er langere en is me er eentje beloofd via mijn directe mail. En dat moet passen denk ik. Het probleem voor mijn was dat het Echt Gehard Staal is. En dat kan ik niet draaien. Maar het idee is in elk geval goed. En misschien moet het er toch van komen.

Prettige dag verder!

nanko
(ndevries bij kvi punt nl)
datum: 2012-07-22 16:37:39nr: 40866

Zilverstaal is goed te draaien.
Daarna even harden

Dolf Peeters
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2012-07-22 17:57:12nr: 40867

Yo Nanko. Ik leer nog elke dag bij. Bedankt voor de tip.

fred1
datum: 2012-07-22 21:52:33nr: 40870

een klepsteel oplente slijpen ? had begrepen dat het maar een stift is van rond de 3cm

De groot BSa heeft stiften, afslijpen is geen probleem
evt koelen met de waterslang of even slijpen ,koelen enz, de diameter weet ik zo niet . Welke diameter heb je nodig

Dolf Peeters
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2012-07-23 00:11:32nr: 40874

@ Fred: Listig. Maar er zit een kraag aan waar een taatslagertje op draait. Maar de tip is opgeslagen voor toekomstige eventualiteiten. Maar na drie jaar gesmurf aan iets waar ze in Rusland en bij DAF nooit aan hebben gedacht wil in als volgende project eerst een standaard Honda CB 450 K1 in elkaar gaan vrotten. Ik heb al een frame en een achterspatbord... Nu nog even een tank, een blok en nog wat kleinigheden scoren... Helemaal geen last van de slechte zomer zo. Overdag achter het beeldscherm. 's Avonds in de schuur. Prima!




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links | privacyverklaring

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl