Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

kawa 454ltd motor slaat niet aan

jehs horst
(horst.jehs bij pandora punt be)
datum: 2012-12-28 18:04:34nr: 42165

Hallo motorfreaks,
Ik heb een 454ltd,maar de motor wil niet aanslaan,heb al de carbs gekuist,filtertjes en kanaaltjes doorgeblazen,nieuwe bougies erin maar slaat niet aan.knalt en ploft nu en dan maar verder niks.heb vonken op de bougies,benzine in de carbs,maar verder een dooie mus.
Kan er mij iemand bijstaan met goeie raad.
Dank Mvg Horst

Ton
datum: 2013-01-01 16:45:26nr: 42207

Heeft ie lang stilgestaan? Of heeft ie dat ineens gekregen ?

jehs horst
(horst.jehs bij pandora punt be)
datum: 2013-01-01 16:57:22nr: 42208

Hello,
Staat al een tijdje stil,het probleem is meer hoe zou ik het omschrijven
wanneer ik de hand aan de carbs hou,is mijn hand nat van de benzine bij het starten en dan knalt en ploft ie,verder niks.denk meer dat de benzine niet genoeg doorverstuift naar de plofkamer?
Mvg horst

fred1
datum: 2013-01-01 17:38:21nr: 42209

nieuwe benzine tanken

en is er genoeg spanning op de accu ?, tijdens het starten blijft er meestal
te weining spanning over om je ontsteking goed te laten werken
zet er desnoods even een auto accu bij

Ton
datum: 2013-01-01 17:44:28nr: 42210

Verse benzine wil inderdaad wel eens helpen. Benzine ouder als een jaar willen ze vaak niet meer op lopen.
Probeer eens wat remmenreiniger achter in de carb te spuiten. Als ie daar wel op aanslaat weet je dat het aan je benzine ligt.

jehs horst
(horst.jehs bij pandora punt be)
datum: 2013-01-10 18:36:13nr: 42291

Hello,
Ton & Fred1,'k heb jullie reacties uitgeprobeerd.
Namelijk verse benzine ingekapt en de accu goed opgeladen,een goed opgeladen snelstarter erbij aangekoppeld en startpilot in de carbs gespoten.Het effect blijft hetzelfde,knallen en ploffen maar niet aanslaan.indien er nog andere suggesties zijn,laat maar komen.
Dank bijvoorbaat.Mvg Horst

fred 1
datum: 2013-01-11 18:48:21nr: 42296

benzine kraan op stand PRI
kan ook zijn dat de vacuumslang van de kraan poreus is en zo doende
de kraan niet of onvoldoende opend dit overbrug je op stand PRI

dan ging ik toch eens de ontsteking verdenken
ook de aansluitingen van je carburateurs op de cilinder zijn verdachte zaken (uitdroging )




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links | privacyverklaring

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl