|
Door: | Loslopen uitlaat moer Cilinder norton commando bj 1989 |
Harold Apps | datum: 2015-08-03 08:32:07nr: 47367 Heb last van loslopen uitlaatmoer aan de rechterzijde, ondanks regelmatig vastdraaien loopt hij los, overweeg een klem op de uitlaatbocht te plaatsen naar het frame ?????, echter de uitlaatdemper en de motor zijn in rubber gelagerd, dan word de uitlaat star en zal er iets gaan breken denk ik, weet iemand een oplossing voor dit fenomeen. |
chris | datum: 2015-08-03 09:30:49nr: 47368 Een stalen veer tussen cilinder en uitlaatmoer misschien? |
Gert | datum: 2015-08-03 10:29:17nr: 47370 Makkelijkste lijkt mij een borgdraadje. Zo bijvoorbeeld: https://www.oldbritts.com/exh_nut.html Groet, Gert |
Heije | datum: 2015-08-03 12:33:21nr: 47374 Het kan heel goed zijn dat je schroefdraad op zijn einde is. Oplossing is dan de montage van een bronzen bus. Hiervoor moet dan wel de kop gedemonteerd worden. Kosten plaatsen van de bus tussen 50 en 100 euro. Is het schroefdraad nog prima dan moet je kop heel goed vastzetten (echt vast!) met een originele sleutel met warme motor. Doe een beetje kopervet aan het schroefdraad, dan kun de wartel ook nog weer los krijgen als het nodig is. |
kabel | datum: 2015-08-03 12:53:46nr: 47375 Ik heb een Italiaanse motorfiets, ook met uitlaatwartels in de koppen. Misschien heb je iets aan mijn werkwijze. Aan de uitlaatbochten zit een flens. 1) pakking in de kop, 2) speciale bronzen ring om de flens (die ring is doorgezaagd in 2 "halve manen"). Deze bronzen ring vergroot het oppervlakte van de flens, 3) wartel met kopervet op het schroefdraad met de hand zo ver mogelijk aandraaien, zodat je zeker weet dat je recht op het schroefdraad zit, 4) vervolgens met speciaal passende sleutel zo strak mogelijk vastzetten. Die sleutel is 30cm lang, dus je kunt aardig wat kracht (koppel) uitoefenen, 5) motor op bedrijfstemperatuur rijden en wartels natrekken. Motor laten afkoelen en daarna wederom warmrijden en natrekken. Daarna desnoods nogmaals herhalen. Resultaat: ze gaan nu alleen los, als ik ze zelf los en dat gaat dan weer redelijk eenvoudig dankzij het kopervet. Ik weet niet of dit voor jouw motor toepasbaar is, maar voor mij is dit de enige manier. Borgdraadjes, borgklemmen, allemaal lapmiddelen. Succes! |
|
Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl