Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

MZ ES 175/2 1969

theo engelbarts
(t.engelbarts bij gmail punt com)
datum: 2017-11-11 09:52:09nr: 50208

hallo
ik heb een erg veel rook en een plasje olie onder de uitlaad als hij een paar min heeft gelopen Zou er een afdichting in het blok ondicht zijn wie kan er mij wat van vertellen

kabel
datum: 2017-11-11 10:10:26nr: 50210

En als je de motor goed warm rijdt? Dus méér dan een paar minuten rijden, rookt de MZ dan ook nog erg?

Veel rook: te rijk mengsel, versleten zuigerveren, olie die niet voldoende verbrandt, maar dan kennelijk zoveel olie dat er iets onder de uitlaat belandt.

Werkt de choke normaal? Carterontluchting OK? Heb je een apart olietankje voor de 2T smering, of kieper je benzine en 2T olie in de benzinetank? Heb je onlangs de bougie vervangen door een type met een andere warmtewaarde?

Ik heb geen pasklare verklaring, maar probeer mee te denken...


theo engelbarts
(t.engelbarts bij email punt com)
datum: 2017-11-11 10:38:04nr: 50211

naald in de bovenste stand vlotter en bougie gecontroleerd mengsel
is niet te vet ik denk de krukas dichtingen maar heb ik dan ook een plasje olie onder de uitlaad Wie heeft hier ervaring mee

theo engelbarts
(t.engelbarts bij gmail punt com)
datum: 2017-11-11 11:15:12nr: 50212

hoi kabel
rijden gaat niet want de bougie slaat vet en er komt zoveel troep uit
niet normaal

fred3
datum: 2017-11-11 14:18:47nr: 50214

Dit lijkt op een vet mengsel,teveel olie.Heb je pas bijgevuld in de benzinetank en een fout gemaakt,of is de aparte 2taktolie tank van slag als je die hebt.

theo
(t.engelbarts bij gmail punt com)
datum: 2017-11-11 14:42:37nr: 50215

nee fred dat kan het niet zijn het is nu eerder te arm dan te vet

kabel
datum: 2017-11-11 16:28:23nr: 50217

In 1975 was ik met mijn 2T brommer in Engeland. Daar hadden ze geen 2T benzine aan de pomp, dus moest er zelf gemengd worden. Bij de pomp gooide de eigenaar eerst olie in de benzinetank en daarna vulde hij de tank af met benzine. Ik had de benzinekraan per ongeluk open laten staan en daardoor liep de olie rechtstreeks de carburateur in . . . .

Na het starten een GIGA blauwe pluim uit de uitlaat en beroerd lopen. Pas na veel gedoe en een kwartier later liep die brommer weer normaal.

Kan zoiets bij jou ook gebeurd zijn?

theo
(t.engelbarts bij gmail punt com)
datum: 2017-11-11 16:47:07nr: 50218

mach is compleet gereviseerd behalve het blok heeft lang stilgestaan
nu weer aan het lopen gemaakt om te proberen geen mengsmering gebruikt als hij loopt haal ik wel andere benzine dacht ik roken heeft hij altijd gedaan maar nu roken en een plas olie toch het blok maar uit elkaar halen en dichtingen vervangen

richard
datum: 2017-11-17 23:02:47nr: 50222

Hallo,



Het lijkt erop dat de choke blijft openstaan. Hoe zit het met de kabel, rubber, en veer!!!
Dicht de vlotter wel goed af!!
Is de vlotter wel goed afgesteld!!!


Dit is een site met veel informatie:

http://www.miraculis.de/aw/mz/mz.html

gr,




theo engelbarts
(t.engelbarts bij gmail punt com)
datum: 2017-11-18 11:14:30nr: 50240

allemaal bedankt voor de goede tips het probleem was het carter daar stond heel veel olie in door de lange stilstand

pier
datum: 2017-11-18 14:35:44nr: 50241

uitlaad ??????????????? wat is dat ???????????????


UITLAAT

drs P
datum: 2017-11-18 22:52:28nr: 50242

Dankjewel, Pier. We zijn erg blij met je.
En een spatie tussen het laatste woord van een zin en het leesteken daarachter is ook niet goed.

pier
datum: 2017-11-18 23:11:48nr: 50243

WAD IS DAD ??????




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl