|
Door: | dkw sport 250 |
marco.m (marco.m bij ziggo punt nl) | datum: 2019-07-13 03:58:39nr: 51359 goede dag ik ben sinds kort in het bezit van een dkw sport 250 en voor ik met de resturatie ga beginnen wil ik graag wat meer informatie over de motorfiets nu vraag ik me af wat is het verschil tussen de sb250 en de sport250 en dan heb je ook nog de rt250 graag hoor wat hier van de verschillen zijn alvast bedankt |
marco.m (marco.m bij ziggo punt nl) | datum: 2019-07-13 04:05:33nr: 51360 het gaat trouwens om een dkw sport 250 bj 1936 |
HermanW | datum: 2019-07-13 16:44:36nr: 51361 Volgens de documentatie was de 250 Sport van 1936 uitgevoerd met een gecombineerde voet- en handschakeling en een verchroomde uitlaat. Gebouwd tot 1939 en opgevolgd door de SB 250. Er zijn er 7.800 van gebouwd dus redelijk zeldzaam. Bij de DKW club zijn er een aantal leden die er zo een bezitten. |
Herman W | datum: 2019-07-13 16:50:46nr: 51362 De RT 250 is gebouwd vanaf eind 1951 en is dus een totaal andere motor. |
marco (marco.m bij ziggo punt nl) | datum: 2019-07-14 04:04:49nr: 51363 herman . bedankt voor de uitleg weer een stuk wijzer . heb ook contact gezocht met de dkw club . nu volengde vraag wat zou ik doen met alle bouten en moeren zit te denken om deze opnieuw te laten vernikkelen of zwart-elektrolyse welke kleur hadden de bouten in het jaar 1936 |
HermanW | datum: 2019-07-14 11:34:42nr: 51366 Ik denk dat je hiervoor en andere vragen het beste lid kan worden van de DKW Club. Die kan je dan de adressen geven van bezitters van de SB 250 Sport. Misschien is er wel een bij jou in de buurt. |
|
Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl