Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

benzine loopt uit carburateur

j duineveld
(jan.duineveld bij outlook punt com)
datum: 2021-01-15 11:49:11nr: 51964


als ik mijn dkw rt250s wil starten loopt hij even daarna loopt de benzine uit mijn luchtfilter en behoorlijk wat.
sproeiers schoon gemaakt,dat is het niet kan iemand mij hier een antwoord op geven?

Jan Rietjens
datum: 2021-01-15 23:11:44nr: 51966

Hallo. Ik denk dat de vlotternaald de benzine toevoer niet afsluit,

Jan Rietjens
datum: 2021-01-15 23:11:44nr: 51967

Hallo. Ik denk dat de vlotternaald de benzine toevoer niet afsluit,

Theo
datum: 2021-01-16 08:48:20nr: 51968

Ik denk dat je de vlotternaald opnieuw in moet slijpen.
Dit kun je doen met commandant of tandpasta. De vlotternaald moet als je deze in de carburateurdeksel steekt en je er boven aan zuigt in de deksel blijven hangen. doet hij dit niet dan opnieuw in polijsten of vervangen. Succes.

Albert
(vanderhaven38 bij gmail punt com)
datum: 2021-01-21 20:53:13nr: 51972

Je vlotter zelf kan ook lek zijn, en dan zinkt hij. Dan drukt hij het gaatje dus niet dicht. Oude vlotters zijn wel dicht te solderen. Maar je moet hem eerst leegmaken, de benzine eruit, dus.

Hans
(dneprgarfield bij gmail punt com)
datum: 2021-01-24 13:12:50nr: 51976

Naast een goede afdichting en een vlotter van het juiste gewicht is ook de vlotterhoogte van belang. Vooral doordat het soortelijk gewicht van de huidige brandstof anders is dan vroeger kan dit de afstelling wel eens ontregelen. De ene motor is er gevoeliger voor dan de andere. Bij een goed werkende vlotter komt het brandstofniveau tot plm 2 a 3 mm onder de bodem van de venturi.
Als de vlotter lek is: gaatje (1,5 a 2 mm) in boren om de brandstof eruit te krijgen en dat daarna dichtsolderen. Vlotter dan in heet water onderdompelen om het lekje te vinden. De lucht in de vlotter zet uit en blaast belletjes, markeren en dichtsolderen. Gebruik zo min mogelijk soldeer om de vlotter niet te zwaar te maken.
Als alles slecht is, naald, zitting en lekke vlotter kun je misschien beter nieuw kopen als dat kan zoals bij bijv Bing.

j duineveld
(jan.duineveld bij outlook punt com)
datum: 2021-02-07 19:07:20nr: 51993

het was mijn vlotter die lek was iedereen bedankt voor de tips,




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links | privacyverklaring

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl