Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

Bmw 75/6

eddy
(eddybmw bij telenet punt be)
datum: 2021-01-22 22:55:00nr: 51973

Hallo allen,
Was er vroeger een optie om een dubbele schijfrem te laten monteren op een 75/6,de meeste afbeeldingen hebben 1 schijfrem
Alvast bedankt
Grt eddy

kabel
datum: 2021-01-23 09:58:12nr: 51974

Dat is zo'n typische vraag die je het beste aan een specialist kunt stellen, b.v. De Knalpot in Rilland. Dan heb je gelijk antwoord. Hier moet je maar afwachten, . . .

Hans
(dneprgarfield bij gmail punt com)
datum: 2021-01-24 12:58:13nr: 51975

Alleen de R90 S had standaard een dubbele schijfrem voor, de R60/6 moest het met een trommelrem doen en de R75/6 en R90/6 hadden een enkele schijfrem voor. Die enkele schijf remde beroerder dan een goed afgestelde trommelrem, vandaar dat veel rijders een dubbele schijfrem kochten. Die was los leverbaar maar kostte wel wat, ook de rempomp moest je vervangen vanwege de grotere vloeistofverplaatsing. Maar ja, BMW's waren toch al duur dus dat kon er ook nog wel bij. Met een dubbele schijf remmen die enkelzuiger Ate klauwen best goed en zijn ook goed te doseren. Het goed afstellen is wel heel belangrijk; anders worden het slepende remmen en/of gescheurde remschijven. Onderin de vorkpoot zit een excentrische bout voor die afstelling. Regelmatig checken!




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links | privacyverklaring

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl