Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

moto Guzzi V50 ex leger

Verhoef
(vmsd.g.Verhoef bij 12move punt nl)
datum: 2005-03-16 09:58:20nr: 7035

Sind kort in bezit van deze motor vanuit domeinen, Thuis gekomen en met hulp van startkabels liep deze vrijwel gelijk. 5 minuten heeft deze prima gelopen en sloeg vervolgens af. Geen vonk meer uit de bougies te krijgen. De bobines zijn wel okee, getest door de min tegen
de aarde te bewegen. Spanning staat op de bobines. Wie heeft hier een
idee over. groeten gert

rudyhadee
(ruinalro.seidel bij home punt nl)
datum: 2005-03-16 19:22:15nr: 7038

Mocht de motor voorzien zijn van contactpunten,gaan deze wel open?

tk
datum: 2005-03-16 20:37:36nr: 7042

ik zou even de hele riedel nalopen:
*waar de bougiedop in de bougiekabel geschroefd is, nakijken op oxidatie/roest.
*zelfde aan de bobinekant.
* is de condensator bij de contactpunten in orde? schroef er tijdelijk een andere op.
* inderdaad: openen de contactpunten wel? (als de nok op de as het beweegbare deel openduwt). Kan zijn dat de contactpunten 'los' zitten, of dat de grondplaat verdraaid is.
* zijn de bougiedoppen en bougies in orde?
* funktioneert het contactslot goed: dwz komt er ook spanning te staan op de laagspannings contacten van de bobine?
Probeer dit allemaal éérst, er bestaan van die standaard lijstjes, vaak te vinden in werkplaatshandboeken.
succes, TK

Dolf
(dolf bij amklassiek punt nl)
datum: 2005-03-23 11:56:14nr: 7130

... er was iets met de ontstekingen van die Nato fietsen. Later is er een modificatieset op gekomen. Ik heb een vergelijkbaar ellendeverhaal gehoord bij dumphandelaar Gekra in Dieren. Het probleem werd pas opgelost toen er een heel andere ontsteking op kwam... Terwijl het oude setje kwa nameten goed was...

Succes

dolf Peeters

bob
datum: 2005-05-14 23:14:26nr: 7894

Er is inderdaad iets met de ontsteking van de nato's. Na verkoop van tijd gaan deze stuk. Je kan ze laten vervangen bij lamers (tlm.nl), maar dat is afschuwelijk duur (rond de 700 euro). Dus probeer het weer aan de praat te krijgen.

Ik heb trouwens 2 werkplaats boeken liggen voor de nato (mijnes is net verkocht). 1 boek van het leger, en 1 van de normale uitvoeringen van de v50. Ik doe ze weg voor 25 euro per stuk.

Sterkte en groeten,
bob

danny
(danny bij quicknet punt nl)
datum: 2005-05-24 22:18:17nr: 8050

heb jaren bij het leger met die rommel v50 gewerkt.
probeer eens een setje nieuwe bougies, niet die goedkope NGK of Champions van Defensie ,maar goede Bosch bougies, liefst met super koper (super Cu)


JinX
(jinx bij hotmail punt com)
datum: 2005-05-25 00:05:09nr: 8054

De Guzzi's maken nogal eens gebruik van Motoplat ontstekingen, het enig e goede nieuws is dat ze niet meer leverbaar zijn ;-)
Informeer maar eens bij de afdeling "gebruikt" bij Teo Lamers, Mark van Huik heeft een ombouwset naar puntjes en dat blijft wel heel.
Er zijn ook elektronische alternatieven, b.v. Silent Hektik maar deze zijn op z'n zachtst gezegd nogal prijzig.

JinX

A3
(motormuis38 bij hotmail punt com)
datum: 2005-10-18 09:27:36nr: 10067

Ik heb hetzelfde probleem meegemaakt, waarbij de dodemans knop het probleem veroorzaakte.


kees
datum: 2005-11-27 15:37:51nr: 10685

voor alle V50 nato bezitters is er nu leverbaar nieuwe DIGITALE kastjes voor de ontsteking, perfect werkend.
Kostem 325 euro voor 2 stuks.

Voor verdere info zie weblink
http://koopjes.marktplaats.nl/motoren_en_brommers/motoren_motoguzzi/13133719.html?return=eJw9y%2FEKgyAQBvB3CepPzYIKI6K9yHCbLFFT9EbNsXffSTA47vtx3Cc44x%2FF6zFy1g28uAW3RzmuAJ5Tqp2XG7EiaPBGCIhkM9Q6cEFuVxz8tlaG%2BL%2FlfL5SUvTe14ysYM18mIlVjzjpvWyXsr2Aw2QIg2vp%2BiGzQWIjE5BJ%2BczjbJj3mS4qRFP5iRXj9wdm1Tuk&df=1

ls
(startkabels bij natoguzzi punt nl)
datum: 2005-11-30 18:17:59nr: 10692

Terug naar de vraag: Je starte de Guzzi met behulp van startkabels, na 5 minuten slaat de motor af. Mij lijkt het logischer om eerst eens voor je zelf na te gaan hoe dat is gegaan/wat fout kan zijn gegaan bij het aansluiten/verwijderen van de startkabels. Heb je nadat de motor draaide de startkabels verwijderd. Was de eigen accu van de motor goed/vol genoeg. Mogelijk is er een lezer die hier mogelijkheden kan noemen.

Succes

Henk


Gert
(vmsd.g.Verhoef bij 12move punt nl)
datum: 2005-12-02 16:28:08nr: 10701

Bedankt voor jullie inbreng, heb voorlopig de oplossing gevonden
in het plaatsen van gewone contactpunten met consator. Dit werkt
redelijk, alleen na langeretijd rijden, cq warm worden, hapert de
motor nog wel eens.
mvgr
Gert

Robert-jan
(dahuv bij yahoo punt com)
datum: 2007-04-18 23:41:37nr: 18468

Hallo,

Ik ben helemaal weg van het model van de V50 en heb eer ook een op het oog om te kopen.
Maarr..hoe zit het met onderhoud van deze motoren en het verkrijgen van onderdelen en de prijs hiervan??

Ik ben zelf niet iemand die een hele fiets uit elkaar kan halen en weer inelkaar zetten.
Is het dan wel verstandig zo'n motor aan te schaffen tov een "normale"motorfiets.

Ik hoop dat een van jullie mij hier antwoord op kan geven.

Alvast bedankt!!

Groetjes,
Rob

dolf
(dolf bij motorblaadje punt nl)
datum: 2007-04-19 08:21:44nr: 18470

Dag Rob, Nato's genoeg te koop zou ik zeggen. Er zijn zelfs heel wat exemplaren uit mobilisatievoorraden. Hier op het dorp stonden er drie met 1400 km op de klok. Laat je niet door je zuinigheid verleiden en koop een zo mooi en net mogelijk exemplaar. Er worden regelmatig werkplaats en onderhoudsboeken aangeboden uit ex legerbestanden. Er zijn een aantal handelaars die spullen zat en voor weinig hebben. Guzxzi's zijn super sleutelvriendelijk. En voor dat bekende ontstekingsprobleem zijn zat oplossingen. Met zo'n Natootje heb je schik voor tien en het kost je bijna niks. En als er nog iemand een V65 krukas of blok heeft liggen dan mag hij me mailen.
Succes

Dolf

Rob
(dahuv bij yahoo punt com)
datum: 2007-04-19 23:55:19nr: 18496

Hoi Dolf,

Bedankt voor je reactie.

Ik moet zeggen,je enthousiasme is aanstekelijk.
Ik ga daarom toch maar een proefritje wagen en wie weet raak ik er helemaal verliefd op:-)

GR rob

dolf
(dolf bij motorblaadje punt nl)
datum: 2007-04-21 12:58:01nr: 18528

Pas maar op. In mijn kennissen en vriendenkring is het Guzzi virus ook zomaar opeens op gelaaid. Guzzi's zijn lief en overzichtelijk.

welkom bij de club dus...

Dolf

Peter
datum: 2013-12-06 12:38:25nr: 44376

Ik kom eindelijk op een onderwerp wat ik dus ook heb.
Ik heb ook een motor van domeinen heeft wat jaartjes alleen kleine rondjes gereden nu wil ik heb gereed maken voor de RDW keuring,
Liep eerst op 1 cilinder wil nu helemaal niks meer doen.
Run/ off knop vervangen en nog niks. Het is wel zo als ik de run/off schakelaar heen en weer beweeg(lees aan/uit) geeft hij wel een vonk geeft op de bougies!
Ik heb geen puntjes maar een motoplats ontsteking.

Moet ik deze vervangen?? Of heeft iemand tips?

Ik hoor het graag

dolf
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2013-12-06 22:16:20nr: 44381

Tis de Motoplat onsteking. Die is bagger. Silent Hektik is top. Maar duur

sd
datum: 2013-12-08 19:49:11nr: 44389

heb in 87 zo,n v 50 gehad gedurende 3jaar !1 brok ellende 3 jaar lang alles wat kapot kon is kapot geweest ,,,daarna een BSA A65 uit 1965 12 jaar lang mee gereden had ik zo nu en dan ook wel iets mee maar deze was aanzienelijk beter

Jawagek
datum: 2013-12-08 21:04:21nr: 44390

Heb tijdens mijn verlengde dienstplicht iets meer dan 2 jaar als ordonance op de Guzzi's rond gereden zonder problemen.
Had er drie staan en wel bij alle drie keer de ontsteking defect.
Rest van de mankementen kon de motor niets aan doen omdat je er mee door de wouden en velden moest ploegen en zo'n Guzzi is niet als crosser bedoelt.
Zou als ik er één wilde kopen er een met zo mijn mogelijk kilometers uit de domeinen kopen, andere ontsteking erop en gaan met die langzame banaan.

Groet, Paul

Peter
datum: 2013-12-09 18:30:08nr: 44393

Bedankt voor alle info als eerste. Is het een kwestie van de motoplat vervangen en dan weer lopen of moet alles worden aan gepakt?

Gr. Petr

Jan Westerop
(jwesterop bij hotmail punt com)
datum: 2015-09-24 12:15:15nr: 47606

hallo

Op welke site of bij wie kan ik bv.de alternatieve contactpuntjes set kopen
Mijn v50 nato weigert te vonken
Nieuwe onsteking echt te duur
Dit zou toch een goed alternatief kunnen zijn?
Alle suggesties zijn welkom .mijn v50 staat nu gewoon stil

groet
Jan

Dolf
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2015-09-24 20:07:43nr: 47607

Probeer het eens bij Gekra Motors, Dieren. Dat is en dumpmotorhandel En volgens mij liggen er in elk geval nog ongever honderd linker uitlaatbochten. Dus misschien ook wel ontstekingsspul

nanko
(ndevries bij kvi punt nl)
datum: 2015-09-24 20:44:30nr: 47608

Becks in Delft heeft of had een betaalbaar en prima werkend alternatief voor de motoplats, optisch dus contactloos en dus beter dan contactpunten

nanko
(ndevries bij kvi punt nl)
datum: 2015-09-24 20:52:02nr: 47609

Becks in Delft heeft of had een betaalbaar en prima werkend alternatief voor de motoplats, optisch dus contactloos en dus beter dan contactpunten

nanko
(ndevries bij kvi punt nl)
datum: 2015-09-24 20:52:02nr: 47610

Becks in Delft heeft of had een betaalbaar en prima werkend alternatief voor de motoplats, optisch dus contactloos en dus beter dan contactpunten

nanko
(ndevries bij kvi punt nl)
datum: 2015-09-24 20:52:02nr: 47614

Becks in Delft heeft of had een betaalbaar en prima werkend alternatief voor de motoplats, optisch dus contactloos en dus beter dan contactpunten

nanko
(ndevries bij kvi punt nl)
datum: 2015-09-24 20:52:31nr: 47611

Herstel, beck zonder s
214 euro, maar dan heb je er ook twee nieuwe bijpassende bobines bij.
De originele hebben waarschijnlijk hun beste tijd wel gehad na 35 jaar

nanko
(ndevries bij kvi punt nl)
datum: 2015-09-24 20:52:31nr: 47613

Herstel, beck zonder s
214 euro, maar dan heb je er ook twee nieuwe bijpassende bobines bij.
De originele hebben waarschijnlijk hun beste tijd wel gehad na 35 jaar

nanko
(ndevries bij kvi punt nl)
datum: 2015-09-24 20:57:37nr: 47612

Sorrie voor drie keer het zelfde bericht, het lijkt wel of ik er aandelen heb......


kabel
datum: 2015-09-25 10:31:34nr: 47615

http://www.elektronik-sachse.de/shopsystem/index.php?cat=c4_Moto-Guzzi-Digital-Ignition-Systems-for-Moto-Guzzi.html

Sachse verkoopt digitale ontstekingssets voor div. Guzzi modellen. Niet goedkoop trouwens!

Mark Wilmink
datum: 2016-05-25 19:16:40nr: 48504

Op www.motoguzziv50nato.nl worden ook vervangende ontstekingsets aangeboden.

Tevens hét adres voor de Moto Guzzi V50 Nato.

Groet,

Mark




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links | privacyverklaring

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl